Keresés ebben a blogban

2011. április 19., kedd

Karamellás szelet

Hozzávalók:
400 g liszt
120 g sertészsír
120 g cukor
1/2 cs  szalalkáli
1 tojás
1 dl tej

A zsirt a cukorral kikevertem, hozzáadtam a tojást, tejet, majd a szalalkálival kevert lisztet. Jól összedolgoztam, 4 részre osztottam. Ebból 4 vékony lapot sütöttem. (Törékeny!) Míg a lapok hülnek, elkészítettem a karamellás krémet.


Hozzávalók a krémhez:
400 g kristálycukor
1 dl víz
1/2 ek kakaó
100 g liszt
3 dl tej
250 g margarin


A cukrot a vízzel addig forraltam, míg sűrű karamelloldatot nem kaptam. Ekkor belekevertem a liszttel és kakaóval elkevert tejet, az egészet felfőztem. Mikor kihűlt a krémet a kihabosított margarinhoz adtam.

A krémmel a lapokat megkentem, úgy, hogy a tetejére is jusson. Hütőben 1 éjszakát pihentettem, ekkorra a lapok megpuhultak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...